Hårt mot hårt

Idag ringde de från rekryteringsföretaget, där jag var på intervju i fredags. Arbetsgivaren ville träffa mig på torsdag för en mer ingående intervju. Med tanke på att intervjun i fredags varade en timma kommer detta säkert bli en tuff en. ;-)
 
Hur det än går vet jag inte om jag vill ha jobbet, men vi får väl se hur intervjun går - jag kanske trivs bra. Då jag har betydligt lägre lön än kollegorna ska jag förmodligen sätta press på chefen att antingen ge mig ökad lön eller så går jag. Kan ändå bara få förlängt året ut, sen får jag gå. Så jag känner inte för att gå där ett halvår till för en slavlön. Hur mycket är jag värd för dem egentligen? Jag har inte kunnat löneförhandla hittills under de 1,5 år jag arbetar där, men om jag säger "får jag inte x i lön så skriver jag inte på förlängningen" är det upp till dem. Det kommer bli tungt för dem - det vet jag i alla fall.


Kommentarer
Sara

Det är bra om du säger ifrån! Man ska inte behöva gå med på såna villkor.

2013-05-21 @ 21:41:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0