Pappa

Har för mig att Ola Magnell var i tonåren när han hittade sin pappa död i ladan på gården, uppskattningsvis 600 meter från där jag bor. En hjärtattack drabbade pappan alldeles för tidigt. Om jag inte minns fel så hade pappan stridit mot kommunen som ville bebygga Oxhagen där Magnells familjs djur betade. Kommunen hade sen tagit beslut om att cementera och bebygga de vackra hagarna, men berättade det inte för Olas pappa. Istället fick han läsa det i tidningen. Samma dag hittade Ola honom i ladan.
 
Ola har skrivit en sång om och till sin pappa. Jag tänker inte bara dra ut något citat från den utan den tycker jag att ni ska lyssna på. Väldigt fin och känslosam låt. Ni hittar den här:
 
Ola Magnell – Pappa


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0