Intervju med lokal tidning

Idag på förmiddagen träffade jag en reporter från en av de lokala tidningarna. Var nervös när jag gick dit, men det lade sig ändå hyfsat under vårt samtal - han var lätt att prata med. Anledningen med intervjun var att han ville skriva en artikel om bandet jag är med i. Då endast jag kunde vara med sa han att det fick bli profilinriktad artikel med fokus på mig. Blev ju lite uppskrämd men det fick gå bra. Så han var intresserad av mina influenser, vad jag lyssnar på, vad jag arbetar (eller söker jobb) som, varför jag vill bo i Kalmar osv. Men även förstås mycket om bandet; hur vi startade, hur det kom sig att vi riktade in oss på Ola Magnell och Bob Dylan. 
 
Efteråt blev jag vettskrämd för om jag nu kommer göra bort mig i media. När jag blir nervös pratar jag mycket och säger en del jag kanske ångrar att jag sagt. Fast å andra sidan var jag ärlig i det jag sa, så det kanske inte gjorde så mycket. Frågan är om jag sa för mycket.. Hur som, han ska skicka artikeln till mig imorgon så jag får läsa igenom den och godkänna den innan den går i tryck. Det är tacksamt. :-)


Kommentarer
Sara

Det är tecken på bra journalistik det, att du får godkänna först! :)

Förstår känslan när man blir nervös sådär, men kan inte tänka mig att du gjorde bort dig :) Blir säkert en trevlig artikel!

Svar: Tack tack, får hoppas på det. :-)
Per

2014-01-20 @ 21:22:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0