Drömmar

Det är spännande med drömmar. Kan absolut vara påfrestande att drömma obehagliga drömmar, vilket jag tycker mig göra betydligt oftare än jag drömmar trevliga drömmar, men det är ändå spännande. Häromnatten hade jag en sådan natt där jag drömde lika olika saker. Den ena var bara att någon tyckte jag skulle raka mig bättre, så det var inte allt för farligt.
 
I den andra drömmen träffade jag på flera gamla vänner jag inte längre umgås med. Så jag satte mig med bredvid dem och pratade en del. En känsla av att jag inte hörde dit och kanske inte riktigt var välkommen svepte över mig, men jag tyckte ändå att vi skulle kunna prata lite. Vi hade ändå känt varandra längre. Så jag stannade kvar, trots att det kändes obehagligt. Sen skulle den ena gå hem så jag tänkte att jag kunde följa honom en bit på vägen för att hinna prata lite mer. Helt plötsligt avbryter han mig och säger "Varför gör du det här, Per? Du bryr dig ju egentligen inte." Sen vände han mig ryggen och gick och jag vaknade med en tung känska.
 
Jag tänker att om man har folk omkring sig som man på något sätt umgås med som man inte har något utbyte av ska man fundera på varför man faktiskt har kontakt med dem. Tar det bara energi är det lika bra att bryta. Man lever bara en gång. Lika bra att göra det bästa av tiden vi har här på jorden och inte slösa bort tid på onödiga saker eller personer. 
 


Kommentarer
Sara

Mmm, det är intressant med drömmar, varför man har dem och så. Känns som att det ändå var en bra dröm på det sättet att den förmedlade att man inte ska omge sig med energitjuvar och andra som man inte har utbyte av. Helt klart bättre att omge sig med omtänksamma och trevliga personer :)

2014-02-06 @ 23:50:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0