Å andra sidan..

När det gäller vissa ämnen är min kollega riktigt bra. Då det inte verkar finnas någon chans för mig att få tillsvidareanställning utan som bäst förlängt året ut håller jag på att söka jobb. Igår blev det bestämt att jag först ska ha telefonintervju imorgon (onsdag) och sen en intervju i Linköping. Jag berättade det för min kollega och sa att jag skulle gå in till chefen och säga att jag behöver ha ledigt på fredag för att kunna åka till Linköping. Då sa kollegan "Gå då in och säg att du ska på intervjuer till två jobb som verkar väldigt intressanta. Att du förstår att det är mycket här just nu men att du måste se till att du får tillsvidareanställning. Du är inte skyldig detta företaget någonting utan det är bäst att peka med hela handen och sätta press på dem. Precis så gjorde jag innan jag fick fast här.".
 
Klokt sagt och jag gjorde ungefär så. Sa att jag skulle på två intervjuer och att det kändes lite dumt men att jag ville ha tillsvidareanställning. Han förstod mig och sa att han skulle fixa fram papper för förlängt så snart som möjligt. Han blev säkert lite svettig, men det är bara bra. Kan de inte bara erbjuda mig en tillsvidaretjänst istället för all denna förlängning hela tiden? =/


Kommentarer
Sara

Bra att du satte ner foten, de borde förstå ditt värde bättre. Kram

2013-05-15 @ 01:03:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0