Du kan amma här

Du kan amma här är en video som spelades in för att bland annat göra det med accepterat att amma på allmänna platser. De tog musik från Gangnam Style och gjorde en lite komisk video. Det är inte alla varuhus som har amningsrum. Här i Kalmar har vi inte ett enda. Hur gör man då? Jo, man får väl helt enkelt sätta sig någonstans och amma - oberoende av vart man befinner sig.
 
Efteråt har de fått väldigt varierade reaktioner. Allt från positiv kritik, men även hård kritik och även dödshot. Någon skrev "jag ska hämnas genom att mörda deras barn".På YouTube skriver någon "Inte en enda tjej är snygg i filmen. Kan bara bero på en sak. Feminister.".
 
Andra kommentarer från YouTube:
 - "så jävla dålig video, nackskått på dig"
 - "Hon med herpes ansiktet tar fram tutten när du äter pizza. Jo det hade nog stört dig"
 - "Men vad ända in i helvete är det här för skit, får mig att vilja fly landet och borra bort mina trumhinnor."
 - "Snart kommer vi män vara tvungna att bära slöjor, medan kvinnorna får springa runt nakna och så fort man kollar på dem, så får betala böter för sexuell ofredande"
 - "VA E DE HÄR FÖR JÄVLA SKIT ÄR NI HELT DUMMA I HUVET ELLER"
 

Personligen förstår jag mig inte på dessa, enligt mig, överdrivna reaktioner. Kvinnohat och speciellt näthat är väldigt utbrett, tyvärr. Många gånger skulle personerna som skriver sådana här saker inte våga säga det - så mycket enklare när man kan vara anonym. Modigt att gömma sig bakom nätet. Det var en dokumentär om näthat för någon månad sedan. Skrämmande, spännande och bra. Många behöver få upp ögonen och inse att det man skriver till andra faktiskt kan ha konsekvenser. Mordhotar man någon via nätet är det väl klart att denna blir rädd? Det förstår visst inte alla.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0