Roadtrip till Linköping

Igår körde jag och en vän till Linköping. Skönt att ha med sig sällskap - vägen blir lätt dryg annars! Började med arbetsintervjun vilket gick bra. Men det är en stor anspänning och flera frågor som får en att tänka till lite. Vanliga frågor verkar vara:
 - Vilken roll tar du i en grupp?
 - Berätta om en gång då du varit stressad och hur du hanterade det
 - Vad har du för positiva respektive negativa egenskaper?
 - Om du arbetar mot en viktig deadline och det dyker upp något annat akut problem/ärende som gör att du inte hinner klart med din deadline om du påbörjar det, hur gör du då? Ge exempel på när det har hänt och hur du löste det
 - När du arbetar i en grupp, hur gör du då för att skapa ett bra samarbete?
 

Efteråt var jag helt slut i hela kroppen. Blev ju inte lättare av förkylningen. Men efter en glass och cola orkade jag vandra runt på stan och titta i affärer. :-) Måste säga att jag tycker Linköping är en fin och trevlig stad. Fina smågator. Trevliga uteserveringar där det känns betydligt mer rymligt än här i Kalmar.
 
Nu väntar jag på svar från han som intervjuade mig. Eventuellt ska jag dit igen på torsdag för en uppföljningsintervju och för att träffa dem jag kommer att arbeta med, om jag får jobbet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0