Som man bäddar får man ligga

Å ena sidan vill jag ge igen med samma medicin när min kollega säger/gör saker mot mig som jag stör mig på, samtidigt som jag vill föregå med gott exempel och inte sjunka lika lågt. Idag kom jag till jobbet 08:05, när jag egentligen börjar kl 8:00. Min kollega brukar dyka upp mellan 8:15 - 8:30 men idag var han där tidigare än mig. Då direkt påpekar han att jag är sen och att han ska rapportera det till chefen. Visst är han inte seriös men det stör mig. Jag har aldrig påpekat för honom att han kommer sent.
 
Sen tänkte jag på en sak om ordspråket jag skrev i titeln. Kommer det framöver skrivas om till "som hen bäddar får hen ligga"?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0