Ny period i livet börjar

Igår blev jag avtackad från jobbet. Fick faktiskt en väldigt fin blomma, vilket gjorde mig glad. Sen blev det inte mycket jobb utan främst överlämning, fick se till att dokumentation om allt jag gjort under de 1 år och 9 månader jag jobbar där fanns, det kom personer som ville tacka mig mer personligt osv. Det kändes faktiskt ingenting speciellt precis när jag åkte därifrån, men när jag nästan var hemma kom en våg av tomhet över mig. Känns märkligt att aldrig mer åka dit. Hade väl inte känts lika jobbigt om jag haft något nytt att gå till, men nu är det Arbetsförmedlingen jag ska till. Och det känns ju inte överdrivet skoj.
 
Men jag får försöka gilla läget och inte tänka negativt. Situationen är ingen jag kan påverka ändå, mer än att jag fortsätter att aktivt söka jobb. Sen har jag ingen större lust att vända på dygnet helt, så därför är jag uppe redan nu. Snart ska jag iväg för att träna och sen kl 10:00 öppnar Arbetsförmedlingen. Får ta med arbetsbevis från mitt senaste jobb för resten bör de fortfarande ha registrerat då jag var där för två år sedan. Eller har jag helt fel?


Kommentarer
Sara

Mmm, kan tänka mig att känslan kommer i efterhand :/

Hoppas att det gick bra på AF!

Svar: Jodå det gjorde det. Inte mer än en timmas väntetid och denna gång fick jag en handledare. Får väl se om de lyckas hjälpa mig!
Per

2013-10-01 @ 16:14:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0