Barnkörledare

Trodde ju aldrig att jag skulle leda en barnkör men nu har jag faktiskt fått ett vikariat som just ledare för en sådan. En av barnkörerna i kyrkan jag är engagerad i behövde en ledare då ordinarie är sjukskriven. Barnen är i åldrarna 7-8 år och det kan vara upp till 8 stycken i gruppen. Idag var det bara 4 stycken, tack och lov. Något annat jag är glad för är att det finns en hjälpledare som har varit med länge, som kunde ta mycket ansvar. Så jag fick lära mig lite hur upplägget brukar vara.
 
Sen kändes det ju inte så skoj att jag inte hade ackord till sångerna så jag fick spela på gehör. Gick helt okej, men visst blev det fel här och där. Blir väl bättre när jag inte är lika nervös. Men nu måste jag börja lära mig fler barnsånger, helst kristna. Inte så lätt då det verkar vara svårt att få tag på inspelningar, men det får jag lösa på något sätt. Har ju ändå inget bättre för mig om dagarna då jag är arbetslös..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0