Ska det vara så svårt att vräka..?

Läste lokaltidningen Barometern idag. Då såg jag rubriken "Svårt att vräka störande granne" och tänkte direkt att det är säkert killen som bor mitt emot mig, fast två trappor ner. När jag läste vidare stor det att det gäller en av Kalmarhems lägenheter (check) och Oxhagen (där jag bor). Även att några har flyttat på grund av den höga musiken. De mitt emot mig flyttade för drygt två månader sen.
 
Nu är jag inte helt säker på att det är killen som bor här nere, men det kan mycket väl vara det. Det händer att jag inte kan höra ljudet från TV'n för att han spelar för hög musik. Jag kan ligga vaken till i alla fall halv två vissa nätter för att han spelar för hög musik (och jag är för trött + feg för att säga till). Men sker det snart ska jag nog ta och klampa ner dit - har blivit extra peppad i och med artikeln.
 
Men frågan som väcks är ju förstås; ska det vara så förbaskat svårt att få en person vräkt när han beter sig som han gör?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0