Får alla ligga?

Min kollega brukar säga till mig att jag borde ändra min musiksmak, annars kommer jag aldrig hitta någon livspartner.. eller ens partner för natten (om jag nu hade velat det). Vid jobbet sitter jag ofta med Spotify igång och lyssnar på Mumford and sons, The tallest man on earth, Melissa Horn, Christian Kjellvander, Ola Magnell och liknande. Då kan han utbrista "Fan Per, vad lyssnar du på egentligen? Lyssnar du på sånt får du aldrig ligga".
 
Bandet jag är med i tolkar låtar av Ola Magnell och Bob Dylan. Vi tycker att Ola är underskattad och vill sprida hans musik. Han har ju dessutom varit en stor inspirationskälla till mig, när jag lärde mig spela gitarr och främst plocka. Då Magnell har hämtat inspiration från Dylan passar även Dylan in i vår repertoar. Alla i bandet tycker att det vi gör är bra och vi trivs med det. Kollegan har flera gånger sagt att han borde vara vår manager, ändra om vår repertoar så att vi når bredare publik. Dessutom får jag visst inte ligga om jag spelar Magnell och Dylan.
 
Nu är jag visserligen inte intresserad av engångsligg, utan en livspartner. Och de tjejer som blir tveksamma på grund av den musik jag spelar och lyssnar på är ändå inte rätt för mig.
 
Här kommer ett klipp från vår första spelning januari 2012.
OM - Innan elden brunnit ut


Kommentarer
Sara

Tycker den där kollegan låter som en människa jag aldrig skulle ta i med tång. Just saying...

2013-04-28 @ 14:43:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0